15 November 2009

Here I go again

I am truing to blog again. I don't even know why I stopped. I had projects to show of, I made pictures of my FO's but I didn't have the will to show them. But now I feel better and I am ready to start again.

Two weeks ago I ordered a book. I choose "Spin it: Making Yarn from Scratch".
I am really excited about ordering it. I am not sure if this is a good book to have, but it was pretty cheap and because it is my first order by Internet I wanted to go with something cheap in order to first see how everything goes.


Also, lately I have been obsessed with cardigans and vests. I started crocheting the Ashlar Crochet Cardigan by Robyn Chachula. I like the original colors at the pattern, but somehow I think that those aren't the colors that I would usually wear. So, after giving some thoughts and browsing through my stash I realized that using only three colors instead of four like the original would be better for me. I am using black, grey and white.

So far, I am really like the pattern and how it looks like, but because I am not using the original type of yarn I am having problems with the sizing. I am using hook No.3 and because of that I ripped it two times. It is such a fun pattern to crochet (at least for me), and so far I don't mind that. It is a top-down pattern, I am at the armhole part of the pattern and I tried it million times on me in order to see if it fits me well, counted the rows and stitches million times but the pattern still didn't made me quit. I still love doing it, and I so far I love how these colors look on me.


As for the yarn, I am using Cable (50%Pure Wool, 50%Polyacril) from Teteks Yarn and I think that I am in love. It's the first time that I even tried it, I bought it accidentally and I wish that I have more of it. I will certainly use it very often in the future.

12 comments:

Kathy said...

Welcome back!!! =)

ljerka said...

Dobro došla nazad.Mislim da ti se čak i štucalo jer smo te na druženju spominjali.Hvala na komentaru i kaj se tiče udruge tu ti mogu samo reći da treba imat puno volje i strpljenja i to bi morala počet ti....Ja sam probala al nisam uspjela.Ovo je inicijativa cura iz Stvaraonice.Što se tiče "rukavica"napisala sam da ih nisam radila ja već jedna ženskica koja dolazi na druženje Odlična je i radi predivne stvari.Sve u svemu jedno je vidjeti na slici a drugo u živo.Pozdrav Ljerka!

Unknown said...

Drago mi je da si počela ponovo pisati.

romantales said...

Sad ponovno moram staviti link za tvoj blog, mislila sam da si odustala od pisanja, pa sam uklonila link.
Kad pleteš kukicom koja nije ista na modelu obavezno bi trebala napraviti probni uzorak, svakako ne bi gubila vrijeme na paranje.
Nekoliko žena s kojima se sastajem na susretima same predu vunu (spin) 3 su prošle tečaj, ali ima dovoljno informacija i na internetu za uspješan početak. Gdje misliš nabavljati predivo koje ćeš presti? Na internetu?

Vera said...

@ljerka-udruga je samo ideja, i znam da nesto postoi ali neznam ni gde se nalazi , ni dali se sastaju.I procitala sam tvoj post opet i ne pise da je "rukavica" izradjena od neka cura, mozda na Italijanski, ali to ne razumem:)
@romantales-prvi put sam koristila isti broj kukicu ali je bilo preveliko,zato sam i probala manju kukicu i sad je puni pogodak,uspelo mi je.
@jos nisam sigurna koliko cu presti,nabavila sam knjigu da me podsjeca da to jednom naucim,moze me i moja baba nauciti to,ali ona ne zna koristiti ovaj alatcic koji je na slici,oni su preli na drugi nacin.predivo za sad mislim da potrazim ovde, od lokalne babe koje sam vidjela da nekad prodaju na pijacu, a vidim da na internet ima veliki izbor boje

heklica said...

Dobrodošla! Baš se radujem da ćeš ponovo pisati :)))Cable je jako zanimljiva vunica, ja sam je koristila za jedan svoj rad i mislim da ću ponovo za još nešto, samo još ne znam za šta :)

Nataly said...

Welcome back :)

incoknito said...

it is good to see you are back! you were missed!!

daca said...

dobro došla .

Hobbygåsa said...

Welcome back! I is soooo good to see you blogging again! Your project looks great, and the book looks interesting too.

magrit said...

Juhu, vratila si se na blog !!
Divno !!
Sigurno ti se štucalo, kako kaze ljerka.....
Drzim fige za knjigu, evo ja sam narucila jos dve ....

Anonymous said...

That's a great book. I loved reading it at the library, and if (when!) I start spinning I definitely want my own copy!